UA MarketЗапорожская областьALLAUTOPARTS UkraineСтатіРадіальні і діагональні шини і в чому їх відмінності?
Меню каталога
Контакты
Мы в социальных сетях

Радіальні і діагональні шини і в чому їх відмінності?

Автомобільна гума – це один з найважливіших винаходів, який забезпечує комфорт та безпеку пересування. Залежно від умов експлуатації, на які розрахована шина, змінюється її склад компаунду, протекторний малюнок, індекси навантаження/швидкості, розмір і не тільки. Крім цього, є два типи каркаса автоколіс – діагональний і радіальний. Кожен вид будови коліс має свої позитивні сторони та недоліки, що впливають на експлуатаційні властивості.

У чому відмінності радіальних та діагональних шин?

Радіальні шини – це ті, у яких нитки корду розташовані від борту до борту, перпендикулярно до окружності колеса (кут 90°). Нитки розміщуються одним шаром, що виключає їх перетин і знижує масу конструкції. Додаткова міцність центральної частини забезпечується залізним брекерним поясом.

Діагональні шини – це ті, що мають кілька шарів корду, нитки якого лежать під кутом 35-40°, утворюючи лінії, що перетинаються посередині. Завдяки кільком шарам ниток забезпечується висока міцність каркасу.

Розглянемо окрім будови яка ще різниця між радіальним та діагональним типами гуми в таблиці нижче:

(таблиця)

Покришки радіального типу краще, ніж діагональні за багатьма параметрами. Винятком є тільки те, що боковини таких коліс більш схильні до механічних пошкоджень.

Маркування, яке мають радіальні та діагональні шини

Виробники автогуми вказують на боковині її основні характеристики, такі як розмір (діаметр та профіль) та тип конструкції. При цьому саме маркування може бути дюймовим, метричним або змішаним.

Радіальні скати – мають на боковині літеру "R" (або слово "Radial"), яка вказується в розмірі перед діаметром, наприклад, "215/55 R16":

  • 215 – ширина у міліметрах
  • 55 – висота у % від ширини
  • 16 – діаметр

Іноді у маркуванні розміру відсутній “слеш” і вказується висота, так роблять, якщо покришка повнопрофільна, тобто, висота дорівнює 80%.

(Слід зазначити, що іноді літеру «R» плутають з “посадковим радіусом” колеса, що є помилкою, адже у гуми варіюється посадковий діаметр, а не радіус.)

Діагональні покришки – мають особливість у тому, що відсутні літери в маркуванні (наприклад, 6.50-15) і її розміри, як правило, вказані в дюймах.

Таким чином, глянувши на маркування, можна легко визначити вид конструкції автогуми.

Радіальні шини: переваги та недоліки

Позитивні якості радіальних шин:

  • Більший термін експлуатації – нитки, розташовані радіально, утворюють один шар та менш натягнуті при контакті з дорожнім полотном, що збільшує термін експлуатації.
  • Ефективне тепловідведення – нагрівшись від пересування, металокорд зі сталі сприяє розсіюванню тепла та перешкоджає перегріву краще, ніж нитки із синтетики.
  • Хороше зчеплення з дорогою – міцний брекерний пояс та сама конструкція корду сприяє надійному контакту з дорожнім полотном та керованістю.
  • Максимально допустима швидкість вище – внаслідок використання конструкції радіальні шини краще протистоять перегріву та руйнуванню за тривалого руху на високій швидкості.
  • Більша економія палива – завдяки низькому опору коченню.
  • Міцна протекторна частина – ризик пошкодити цю зону шини нижче.

Негативні властивості діагональної гуми:

  • Менш міцна боковина – через вказану будову бічні сторони автошини більш схильні до механічних пошкоджень, наприклад: при русі в глибокій колії, при ударах об бордюри (особливо страшний бічний). Необхідно стежити, щоб тиск у колесах був у межах норми.
  • Ціна вища – оскільки витрати на їх виробництво більші.

Діагональні шини: переваги та недоліки

Позитивні якості діагональних шин:

  • Пристосованість до важких умов експлуатації – дані колеса розраховані для пересування по пересіченій місцевості та здатні витримати великі навантаження, тому їх встановлюють на комерційну техніку.
  • Легкість ремонту та дешевизна – коштом простої конструкції.
  • Міцна боковина – завдяки багатошаровості та розташування ниток внахлест.

Негативні властивості діагональних шин:

  • Найменша стійкість до перегріву – через особливості конструкції, що викликає більше внутрішнього тертя.
  • Велика вага – негативно впливає на швидкість та економіку палива.
  • Управління гірше – під час маневрування протектор схильний до більшої деформації (зминання), що погіршує зчеплення з дорожнім полотном.

Де використовуються діагональні шини?

Всі переваги цієї гуми хороші для екскаваторів, вантажівок та іншого комерційного та спецтранспорту. А ось для звичайних легкових автомобілів вони менш практичні, саме тому радіальні скати практично видавили вищезгаданих “конкурентів” у цьому сегменті.

Якщо Ви не перший рік володієте транспортним засобом, будь-яким, седаном або вантажівкою, питання: "Як відрізнити вид автогуми?" не з'являється. В наш час на ринку більшою мірою представлені шини типу «Radial». Багато водіїв “легковиків” і не підозрюють, про те, що існують ще й діагональні. Не дивно, тому що сучасні легкові автомобілі, на відміну від радянських машин, розраховані виключно під використання радіальної гуми.
За інформацією Асканія Шина

03 февраля 2025
© 2019 - 2025 ALLAUTOPARTS Ukraine Пожаловаться на содержимое
Создать сайт бесплатно
Сайт создан на платформе UA MarketUA Market