
Автомобільна гума – це один з найважливіших винаходів, який забезпечує комфорт та безпеку пересування. Залежно від умов експлуатації, на які розрахована шина, змінюється її склад компаунду, протекторний малюнок, індекси навантаження/швидкості, розмір і не тільки. Крім цього, є два типи каркаса автоколіс – діагональний і радіальний. Кожен вид будови коліс має свої позитивні сторони та недоліки, що впливають на експлуатаційні властивості.
Радіальні шини – це ті, у яких нитки корду розташовані від борту до борту, перпендикулярно до окружності колеса (кут 90°). Нитки розміщуються одним шаром, що виключає їх перетин і знижує масу конструкції. Додаткова міцність центральної частини забезпечується залізним брекерним поясом.
Діагональні шини – це ті, що мають кілька шарів корду, нитки якого лежать під кутом 35-40°, утворюючи лінії, що перетинаються посередині. Завдяки кільком шарам ниток забезпечується висока міцність каркасу.
Розглянемо окрім будови яка ще різниця між радіальним та діагональним типами гуми в таблиці нижче:
(таблиця)
Покришки радіального типу краще, ніж діагональні за багатьма параметрами. Винятком є тільки те, що боковини таких коліс більш схильні до механічних пошкоджень.
Виробники автогуми вказують на боковині її основні характеристики, такі як розмір (діаметр та профіль) та тип конструкції. При цьому саме маркування може бути дюймовим, метричним або змішаним.
Радіальні скати – мають на боковині літеру "R" (або слово "Radial"), яка вказується в розмірі перед діаметром, наприклад, "215/55 R16":
Іноді у маркуванні розміру відсутній “слеш” і вказується висота, так роблять, якщо покришка повнопрофільна, тобто, висота дорівнює 80%.
(Слід зазначити, що іноді літеру «R» плутають з “посадковим радіусом” колеса, що є помилкою, адже у гуми варіюється посадковий діаметр, а не радіус.)
Діагональні покришки – мають особливість у тому, що відсутні літери в маркуванні (наприклад, 6.50-15) і її розміри, як правило, вказані в дюймах.
Таким чином, глянувши на маркування, можна легко визначити вид конструкції автогуми.
Всі переваги цієї гуми хороші для екскаваторів, вантажівок та іншого комерційного та спецтранспорту. А ось для звичайних легкових автомобілів вони менш практичні, саме тому радіальні скати практично видавили вищезгаданих “конкурентів” у цьому сегменті.
Якщо Ви не перший рік володієте транспортним засобом, будь-яким, седаном або вантажівкою, питання: "Як відрізнити вид автогуми?" не з'являється. В наш час на ринку більшою мірою представлені шини типу «Radial». Багато водіїв “легковиків” і не підозрюють, про те, що існують ще й діагональні. Не дивно, тому що сучасні легкові автомобілі, на відміну від радянських машин, розраховані виключно під використання радіальної гуми.
За інформацією Асканія Шина